De vijfde week - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De vijfde week - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De vijfde week

Blijf op de hoogte en volg Koos

12 November 2016 | Australië, Noosa Heads

Hallo allemaal weer!

Bedankt voor jullie leuke reactie op onze vorige blog! Fijn te lezen dat jullie er ook van genieten :)
Hier alweer het verslag van week 5.

Zondag 6 november gingen we vroeg op om de bus te pakken; 4:45 uur vertrok deze naar Agnes Water/Town of 1770. Omdat we bij aankomst nog niet konden inchecken (heel gek om 6:15 ‘s morgens) hebben we de hele ochtend lekker aan het strand gelegen. Het was een erg warme dag, dus heerlijk liggen bakken. ‘s Middags zijn we even op verkenning gegaan naar onder andere een supermarkt. We hebben dit keer een motel kamer. Dit betekent: eigen badkamer, eigen keukentje en zelfs een eigen terras met tafeltje en stoelen! En dit staat naast een klein bos. We voelen ons helemaal als in een hutje op de hei. Best even lekker, deze rust! Deze dorpjes staan erom bekend dat je kunt surfen; we weten niet op welke golven, maar het schijnt te kunnen. Het verschil hier met de andere stranden die we tot nu toe hebben gezien is dat hier de golf tenminste omslaat. Weliswaar 5 meter voor de kust, maar voor hen kennelijk voldoende om te surfen. De trips die we voor morgen wilden boeken waren niet gelukt; sunset kajak (werd aangeraden) was vol en ditzelfde geld voor de LARC. Dit is een amfibie voertuig. Het rijd op land en vaart op zee. Jammer!

Maandag 7 november hebben we het wederom rustig aan gedaan. We wilden misschien een surfboard huren om te kijken of wij iets konden met de golven die hier waren. Omdat we zondag een beetje verbrand waren en eigenlijk veel te lang in de zon hadden gezeten, waren we maandag een beetje sloom. We hebben dus lekker bij ons huisje, onder de overkapping, in de schaduw gezeten en genoten van de natuur en de rust. Onze ‘achtertuin’ grensde aan een stukje mooi groen bos, waar we allemaal vogels horen en zagen die we in Nederland niet hebben. Dat geeft toch wel echt een vakantiegevoel, alsof je echt weg bent. Heerlijk!

Dinsdag 8 november zijn we verder gereisd naar Hervey Bay. Eenmaal aangekomen hebben we omgeving een beetje verkend. Het valt ons op dat we regelmatig mensen op blote voeten zien lopen. En dan bedoelen we niet op het strand, maar gewoon op straat. Schijnt hier zeker normaal te zijn, wij keken er van op.
We zitten in het hostel wederom heel dicht bij de zee. Ook wilden we graag naar Fraser Island (onder andere op aanraden van Nicole haar collega Natasja) en we zagen aan het aantal folders bij de receptie al dat dat hier ook zeer populair is. De 2-daagse trip hadden we al geboekt in Agnes Water/1770. Omdat we op internet hadden gelezen dat er veel te zien was, hebben we gekozen voor een 2-daagse trip. Zo hopen we alles te kunnen zien en misschien net iets minder gehaast als de 1-daagse trip. Hierover meer verderop in ons verslag!
Na de wandeling hebben we nog even lekker gezwommen. Helaas is het ‘s middags wat meer dichtgetrokken en een beetje afgekoelt. Ach, het kan niet iedere dag strak blauw en 30+ graden zijn!

Woensdag 9 november hebben we ook nog lekker rustig aan gedaan. Lekker een beetje wandelen en zwemmen en ‘s avonds hadden we een tennisbaan gehuurd! Jammer van de harde wind, maar wel lekker om even te sporten.
In de hostels hebben we altijd een gezamelijke keuken. Hier staan ook allemaal koelkasten waar je je tasje (koeltas) met eten in kunt zetten. We hebben namelijk niet altijd een koelkast op onze kamer. Helaas ontdekten we ‘s morgens dat onze kaas en boter gejat waren; kennelijk had iemand daar trek in. We hebben nu maar, hoe triest ook, een slotje aan onze tas gehangen. Ook omdat we straks een nachtje weg zijn.

Donderdag 10 november vertrokken we naar Fraser Island. We werden ‘s morgens op tijd opgehaald met de bus om vervolgens met de ferry naar het eiland te varen. De dag begon erg bewolkt met flinke wind en we hoopten dat dit in de loop van de dag wat beter werd, en dat werd het! Het trok helemaal open.
Eenmaal van de ferry af, gingen we verder in 4x4WD bussen. We snapten na enkele meter al meteen waarom dat nodig was; het is namelijk het grootste zand eiland ter wereld. Alle wegen bestonden ook alleen uit zand. Dat maakt het wel erg bijzonder dat er heel veel bomen groeien. Zo is daar ook een regenwoud, schitterend. De eerste stop was bij Lake McKenzie. Een schitterend meer met wit strand en helder blauw water. Vervolgens was er een wandeling door het regenwoud, langs een riviertje waarvan je het water gewoon kon drinken!
Na de lunch konden we een wandeling doen naar Lake Wabby. Dit was een wandeling van 2,5km heen en weer 2,5km terug door zand, met flinke heuvels. Dat was een best zware wandeling en niet iedereen ging mee, maar het was het waard! Ook hier weer een prachtig meer met aan de ene kant groene bomen en aan de andere kant zandduinen. Op de terugweg hebben we nog een dingo gezien vanuit de bus. Dit is het meest voorkomende dier op het eiland en daar staat het onder andere ook bekend om.

Vrijdag 11 november waren we vroeg op (half 5) om de zonsopgang te zien. Dit is een van de plekken waar de zon als eerste opkomt, heel mooi om te zien vanaf het strand! Na het ontbijt weer verder in de bus. We reden eerst naar Champagne Falls, zie foto's zou ik zeggen! Ook weer een schitterende plek. Daarna gingen we de Indian Rock beklimmen voor een prachtig uitzicht. Als laatste van de tour hadden we lunch bon de Eli Creek. Dat is een beekje met ijskoud water dat drinkbaar was. Dit smaakte voor ons nog beter dan het kraanwater, haha. Dit water kwam uit het eiland vandaan en was door al het zand zeer gezuiverd. Wederom een prachtige dag, welke bewolkt begon en zeer zonnig eindigde!
De domper kwam toen we weer in het hostel aankwamen; ons eten was weer gestolen. Het avondeten dat we alvast hadden gehaald, de melk die erdoor moest, onze veel te grote pot vegamite en weer onze kaas.... Het slotje had z'n werk goed gedaan, de rits had het echter begeven nadat er waarschijnlijk met grof geweld aan was getrokken. Wat jammer dat zon mooie dag zo moet eindigen.

Zaterdag 12 november vertrokken we ‘s morgens op tijd richting Noosa. Dit plaatsje ligt midden in de Sunshine Coast. Toen we aangekomen waren, zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt. Het is vandaag de hele dag bewolkt geweest. Gisteren zei de eigenaar van het hostel daar al dat het zou gaan onweren. Dat was niet gebeurt, maar nu, 5 uur ‘s middags, giet het van de lucht en zien we veel lichtflitsen. Misschien zal het wel een beetje afkoelen, het is namelijk best benauwd. We wachten af hoe het weer morgen is, om te kijken of en wat we gaan doen.

We gaan maandag door naar Brisbane en blijven daar voor een week. Even bijkomen en volgens ons is er genoeg te doen en te zien in zo'n grote stad!

Jullie horen volgende week weer van ons!
Liefs Koos en Nicole

• 12 November 2016 - 14:18

Linda:

Wauw...wat mooi en gaaf allemaal!
    Nog heel veel plezier!
    Liefs,
    Wim en Linda

• 12 November 2016 - 19:11

Buurman Sjaak En Buurvrouw Margret:

Leuk die verslagen luitjes.
    Ook wij krijgen er zin in.
    Geniet er maar lekker van.

• 13 November 2016 - 21:52

Lucia:

Fantastisch!! Klinkt allemaal heel goed.
    `Dat geeft toch wel echt een vakantiegevoel, alsof je echt weg bent. Heerlijk!`
    Hallo, jullie zijn al 5 weken echt weg he!

• 14 November 2016 - 17:27

Ome Kees:

Wat weer een leuk verslag en prachtige foto's! Maar wat vervelend van die etendieven,dat verwacht je toch eigenlijk niet. Nicole, hartelijk gefeliciteerd met je 25ste verjaardag! ( het zal wel de 15de zijn als je dit leest,denk ik)