De zesde week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De zesde week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De zesde week

Blijf op de hoogte en volg Koos

20 November 2016 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,
Alweer een week voorbij! We zitten voor ons gevoel nu een beetje op de helft van onze fantastische reis. We hadden Brisbane thuis al als ‘helft’ van de reis bedacht tussen Cairns en Sydney en daar zijn we deze week dus gearriveerd!

Zondag 13 november waren we nog in Noosa. Na de regen en onweer van gistermiddag begint vandaag helaas weer bewolkt. We hebben ontdekt dat we gratis kajaks van het hostel kunnen huren en die hebben we dus ‘s morgens maar meteen gepakt. Gelukkig trok het helemaal open toen we op het water zaten en hebben we veel zon gehad. We zijn lekker even wezen kajakken op de rivier vlakbij het hostel. Hier waren veel zandeilandjes, dus erg leuk om te kajakken. Toen we terugkwamen en ons klaar wilden maken om naar de winkel te gaan, begon het alweer te onweren en regenen! We hadden dus precies op het goede moment gevaren. De rest van de middag en avond hebben we eigenlijk vooral veel gekaart, omdat we niet zo'n zin hadden om ons nat te laten regenen (en we hadden gelukkig nog wat eten).

Maandag 14 november zijn we met de bus verder gereisd naar Brisbane. We zijn dezelfde middag meteen even op verkenning gegaan. We zitten 10 minuutjes lopen van het centrum, ideaal! Vanaf de bus zagen we meteen al toen we dichterbij de stad kwamen. Ineens weer veel hoge gebouwen en veel (snel)wegen. Dit is echt weer een grote stad. Het centrum is onwijs leuk, super veel winkels en winkelcentra en we hebben er lekker de hele middag rondgeslenterd.

Dinsdag 15 november; Nicole jarig! Halve Saar alweer! ‘s Morgens meteen even geskypt met pap en mam en het eerste cadeau gekregen; we gaan maandag de zonsopgang bekijken vanuit een luchtballon en daarna champagne ontbijt! Hoe onwijs gaaf! We hebben er nu al zin in!!
En na de Skype meteen het tweede cadeau gekregen, van Koos; met oud en nieuw in Sydney gaan we op een boot! Begin van de avond varen we weg en gaan we lekker eten (fingerfood) en daarna gaan we tussen het Oprah House en de Harbor Bridge liggen om het vuurwerk te bekijken. Onwijs gaaf! Ik voelde me meteen helemaal jarig en dat aan de andere kant van de wereld, fantastisch!
We hadden weinig geplant vandaag. Het centrum was gister wel goed bevallen (we hadden nog lang niet alles gezien) dus daar zijn we weer heen gegaan. Lekker wandelen, shoppen, een taartje eten en heerlijk lunchen.

Woensdag 16 november hebben we een city tour gedaan. Hiervoor kon je je gratis opgeven bij de receptie van ons hostel. We werden door een gids door de hele stad rondgeleid. De gids wist ook erg veel te vertellen over bepaalde gebouwen en standbeelden en de geschiedenis van Brisbane. Ook weer erg leuk. Omdat we pas halverwege de middag terugkwamen, hebben we daarna alleen nog boodschappen gedaan.

Donderdag 17 november zijn we naar South Bank gelopen. Dit is het zuidelijke deel van Brisbane. Aan de kant waar ons hostel zit, zijn ook de winkels, het gerechtsgebouw en nog een belangrijk gebouw van de overheid. Aan de andere kant van de Brisbane River ligt South Bank. Dit is een park waar je heerlijk doorheen kan lopen. Ook hier hebben ze weer zo'n zwembad en daar hebben we dus lekker gebruik van gemaakt. Om van de ene kant van Brisbane naar de andere kant te komen zijn er een aantal bruggen. Ook rijden er bussen (hiervoor is een soort OV-kaart het goedkoopste) en er gaan diverse ferry's. Wat ons dan weer opviel is dat er ook een gratis ferry is. Daar hadden we gisteren gebruik van gemaakt tijdens de Brisbane Tour. Erg handig! Voor ons is lopen over een van de bruggen de snelste en kortste optie.

Vrijdag 18 november zijn we naar de Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Dit is ook park met voornamelijk koala's. Ze hadden ook papegaaien, kaketoe's, kangaroes en walleby's, tasmanian devils en nog een aantal reptielen. We hebben weer erg genoten van dit park! En het blijft leuk om kangaroes en walleby's eten te geven.

Zaterdag 19 november zijn we naar de Australian Zoo geweest. Dit is een heel groot dierenpark, opgericht door Steve Irwin. De dieren hebben echt prachtige en grote kooien. Ze hebben hier echt heel veel soorten dieren. Natuurlijk een aantal krokodillen (hiervan hebben we nog een show gezien dat er een gevoerd werd, wat een grote beesten!) en vele andere reptielen. Ook waren er otters (nooit geweten dat die beestjes zo slim zijn, de verzorger had er een heel mooi verhaal over), tasmanian devils, wombats, alpaca's, heel veel verschillende vogels in prachtige kleuren en diverse formaten, tijgers (ook een show bijgewoond waar ze met jonge tijgers gingen spelen als dagelijkse beweging voor hen, super leuk om te zien!), giraffen, neushoorns, zebra's, hele grote schildpadden en nog meer. Het was een lange dag, we werden voor openingstijd (9 uur) afgezet en werden pas na sluitingstijd (5 uur) opgehaald, maar we hebben alles rustig kunnen bekijken.

Hiermee sluiten we weer een fantastische week af!
Liefs Koos en Nicole

• 20 November 2016 - 13:21

Norma:

Hoi Koos en Nicole
    Wat een enerverende week hebben jullie weer achter de rug!! Prachtig om te lezen!
    Geniet zo met jullie mee hoor Veel liefs Norm a

• 20 November 2016 - 17:49

Lilian :

Wat een heerlijke week hebben jullie achter de rug. En wat ben je verwend met leuke cadeaus voor je verjaardag. Het zullen onvergetelijke ervaringen worden. Heel veel plezier