De vierde week - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De vierde week - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De vierde week

Blijf op de hoogte en volg Koos

05 November 2016 | Australië, Gladstone

Hi there!

Hierbij alweer het verslag van onze vierde week. Wat gaat de tijd toch snel! En we genieten nog iedere dag van alles wat we doen en zien en van het heerlijke weer.

Zondag 30 oktober hebben we geskydived! Sommige zullen het filmpje al op Facebook gezien hebben. Voor de anderen: we proberen het filmpje bij dit verslag te uploaden, maar waarschijnlijk lukt dit niet. Het uploaden naar Facebook duurde al een uur (per filmpje!).
Echt een onwijs gave ervaring! De val in het begin is natuurlijk doodeng, maar zo gaaf. En zodra de parachute opengaat is er echt een schitterend uitzicht. We mochten ook nog een stukje zelf sturen, heel leuk. We hadden een strandlanding, ook heel mooi. Die was deze week toevallig gratis (anders hadden we het ook gedaan).

Maandag 31 oktober hadden we een trip geboekt met jetski's. We zouden 2,5 uur lang op de jetski zitten in totaal en nog 2 uur op het eiland Dreamday Island (een van de Whithsunday Islands). Hier konden we nog uit 3 dingen kiezen; relaxen, een tour of op de bananenboot. Op zich wilden we die laatate wel, maar aangezien de rest van de groep voor de tour koos, hebben we dat ook maar gedaan. Ook omdat de instructeur al aanraadde niet voor de banaan te gaan, omdat het jetskieën al zwaar genoeg zou zijn. En hij had gelijk!
De tour was leuk om te doen. Eerst gingen we Baramundi vissen eten geven (nou ja, Koos, want schijtbak Nicole durfde niet). Daarna gingen we Nemo's spotten en op de foto met echte zeesterren. Vervolgens gingen we nog mega grote roggen aaien en eten geven. De jetski tour was onder andere een rondje om Dreamday Island heen. Van wat we ervan hebben kunnen zien (het jetskieën kostte al aandacht en kracht genoeg) was dit een prachtig eiland. Weer zo mooi groen!

Dinsdag 1 november hebben we even een rustdag ingelast. Een mooie dag om even een wasje te draaien en aan het lagoon te zitten. Verder hebben we weinig gedaan. Heerlijk.

Woensdag 2 november hebben we een trip geboekt naar de Whitsunday Islands. Deze eilandengroep bestaat uit 74 eilanden en we hebben er 28 gezien. Echt schitterende eilanden.
De eerste stop was voor een boswandeling naar een lookout. Echt een prachtig uitzicht over een té wit strand en een té blauwe zee. Bij de volgende stop gingen we lunchen op zo'n té wit strand met té blauwe zee. Het zand is spierwit en super fijn waardoor het heel zacht aanvoelt. Na de lunch hadden we nog een stop waar we mochten snorkelen over het Great Barrier Reef. Zo schitterend. Al die verschillende kleuren en structuren koraal en al die verschillende vissen.

Donderdag 3 november zijn we verder gereisd naar Gladstone, een busrit van ruim 9 uur (gelukkig was het een zeer bewolkte dag met af en toe een spat regen. Prima bus-weer dus!) Dit is een heel industriële stad en er is niet heel veel te doen, maar we wilden niet nóg langer in dr de bus zitten. Daarom besloten we om hier nog wat rustdagen te nemen.

Vrijdag 4 november zijn we de buurt een beetje wezen verkennen en een winkel opzoeken (we moeten toch boodschappen doen). Er is inderdaad vrij weinig te doen, dus dat doen we dan ook maar, weinig!

Zaterdag 5 november is het enige dat we gedaan hebben; boodschappen halen en bij het zwembad hangen. Heerlijk! Vanavond vroeg in de veren, want de bus vertrekt morgenochtend on 4:45 uur. Helaas het enige tijdstip dat de bus hiervandaan rijd... Het moet maar! Op naar Agness Water/1770 (ja het dorpje heet echt 1770). Hier hopen we te kunnen surfen!

We hopen dat jullie nog steeds van onze verhalen genieten!
Liefs koos en Nicole

• 05 November 2016 - 10:38

Mama:

doen we zeker hou vol!!! dikke kus

• 05 November 2016 - 11:00

Laura :

Heel erg leuk om de verhalen te lezen! Zo te lezen genieten jullie volop! Ik ben benieuwd hoe het surfen gaat :) Have fun! Xx Laura

• 05 November 2016 - 11:01

Heel erg leuk om de verhalen te lezen!
    Zo te lezen genieten jullie volop!
    Ik ben benieuwd hoe het surfen gaat :) Have fun! Xx Laura

• 05 November 2016 - 11:26

Paula:

Lieve Nicole en Koos,
    Of we genieten van jullie verslagen......zeker weten, wat maken jullie veel mee, en genieten van alles wat je doet. Blijf dat ook vooral doen want inderdaad de tijd vliegt.
    Liefs van ons

• 05 November 2016 - 11:27

Ome Kees:

Mooie verslagen,schitterende foto's,lijkt wel of jullie al maanden weg zijn,zoveel jullie al hebben gedaan!

• 05 November 2016 - 12:21

Pap En Mam:

Zeker weten dat we van jullie verslagen genieten, vooral mee doorgaan!
    Ik weet zeker dat heel veel mensen van jullie verhalen en foto's genieten, zo nemen jullie ons allemaal een klein beetje mee op jullie geweldige avontuur, heel veel liefs van ons

• 05 November 2016 - 14:19

Norma:

Hoi Koos en Nicole, ik kijk iedere week uit naar jullie verhalen!! Mooi om te zien dat jullie genieten en er alles uit jullie reis halen wat er maar te halen valt!!
    Ben benieuwd hoe het surfen gaat!! Have fun