De derde week - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De derde week - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De derde week

Blijf op de hoogte en volg Koos

29 Oktober 2016 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal!

Hierbij het verslag van onze derde week.
Op zondag 23 oktober zijn we 's morgens vertrokken vanuit Cairns naar Mission Beach. Dit was ongeveer 2,5 uur rijden. Eigenlijk zitten we niet in Mission Beach, maar in Wongaling Beach. Dat ligt ernaast, dus zijn we over het wederom schitterende strand, naar Mission Beach gelopen. Een wandeling van zo'n half uurtje. Daar hebben we gezwommen in het warme zeewater. Vergelijk de temperatuur met een bubbelbad. Verkoeling was het dus niet (het was weer een graad of 30+ in de volle zon). Na de barbecue die ze hadden bij het hostel, begon het ineens te regenen!

Maandag 24 oktober hebben we nog even genoten van het strand Wongalong Beach. Aan het einde van de middag zijn we weer verder gereisd naar Townsville. Hier hadden we sowieso 3 nachten geboekt.

Dinsdag 25 oktober hebben we lekker rustig aan gedaan. We hebben een grote kamer in dit hostel en de ruimte met de douches en toiletten is ook ruim opgesteld. We zitten alleen niet echt in het centrum. We zijn naar de dichtstbijzijnde supermarkt gelopen, op ongeveer een half uur en we hebben nog wat tripjes geboekt.

Woensdag 26 oktober zijn we naar het Reef HQ geweest. Dat is een soort museum voor vissen en koraal. Ze hebben daar ook een schildpadden ziekenhuis. Hier vangen ze zieke schildpadden op en maken ze weer klaar om teruggezet te worden in de natuur als ze zijn opgeknapt. Vaak eten ze plastic dat in de zee ligt (dat ziet er ongeveer hetzelfde uit als jellyfish/kwallen voor ze). Ze hebben er ook een tunnel waardoor je het idee krijgt dat je door de zee loopt. Overal vissen en koraal, prachtig. ‘s Middags zijn we naar The Strand geweest. Dat stond ook in de top 3 dingen die we hier moesten doen, volgens de Greyhound bus. Hier hebben ze een gratis waterpark zonder zwembad. Daar moesten we even aan wennen, maar de kinderen die er speelden hadden het volfens mij allemaal even goed naar hun zin. Het viel ons op dat ouders hier goed voor hun kinderen zorgen, zo droegen namelijk veel kinderen een shirt tegen de zon. Ook viel het ons op dat we niet één kind ruzie hebben zien maken. Dat gaat in Nederland vaak wel anders!

Donderdag 27 oktober vertrokken we voor een nachtje naar Magnetic Island. Dat is een eiland die ook weer in de top 3 stond. Het is een heel mooi eiland, ook weer heel groen. De receptionist had ons 2 wandelingen laten zien. De ene was mooi om de zon onder te zien gaan en de andere was gewoon een mooi uitzichtpunt. Deze hadden we eerst gedaan. Wat een tocht! We hadden verwacht dat het gewoon een pad zou zijn. Misschien een beetje stijl, want hij had wel gezegd dat het voor sportievelingen was. Het verharde pad hield echter ineens op, waardoor we dus echt over rotsen moesten klimmen. Het uitzicht was het wel allemaal waard! Begin van de avond naar het tweede uitkijkpunt gelopen. Deze was iets beter begaanbaar, maar ook off-road. Echt een schitterende plek om de zon onder te zien gaan.

Vrijdag 28 oktober gingen we eerst met de bus naar Horshoe Bay. Daar is wat meer te doen dan waar ons hostel was (Picnic Bay). Daar hebben we even lekker aan het strand gelegen en geluncht om vervolgens weer terug met de ferry naar Townsville te gaan om met de bus verder te reizen naar Airlie Beach. Hier zijn ook de White Sunday Islands, welke erg de moeite waard schijnen te zijn vanwege hun prachtige witte stranden.

Zaterdag 29 oktober hebben we lekker rustig aan gedaan in Airlie Beach. We hebben de omgeving een beetje verkend. Ook hier hebben ze weer een lagoon (gratis openbaar zwembad). Verder hebben we nog enkele tripjes geboekt voor de komende dagen.

Jullie horen weer van ons!
Het is hier nog steeds iedere dag zo'n 30+ graden, heerlijk!