De tweede week - Reisverslag uit Cairns, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Cairns, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De tweede week

Blijf op de hoogte en volg Koos

22 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Hoi allemaal!

Hier het verslag van onze tweede week down under.

Omdat het in Cairns nog niet helemaal het weer was dat we hoopten, hebben we de eerste dagen benut door een aantal activiteiten en hostels te boeken.

Zondag 16 oktober 2016 was het ook nog grauw. Het regende gelukkig al wel wat minder en de temperatuur was nog steeds prima, zo'n 25 graden. Maandag was het een stuk beter. 's Morgens nog erg bewolkt en in de loop van de dag trok het helemaal open! Ook de temperatuur steeg daardoor iets. Dat kwam goed uit, want we zijn naar het lagoon geweest. Hier kun je zwemmen en eromheen is een mooi park waar je lekker kunt zitten.

Dinsdag 18 oktober gingen we voor een nachtje naar Port Douglas, onder andere op aanraden van Marcel en Christine. Wat een onwijs mooie stad is dat! We zijn naar het look-out punt gelopen. Een hooggelegen uitkijkpunt, met een prachtig uitzicht (zie foto's). Ook wilden we graag de zonsondergang zien, maar helaas zat er een grote wolk boven de berg waar deze onder zou zakken.

Woensdag 19 oktober hadden we nog niets gepland, maar Koos kwam met het fantastische idee om fietsen te huren en naar Wildlife Habitat te fietsen. Dit is een heel mooi park waar ze allerlei dieren hebben. Kangaroes, wallaby's, koala's, krokodillen, allerlei soorten vogels, enz. Echt prachtig! Aan het einde van de dag zijn we weer terug gereisd naar Cairns (ander hostel dan de eerste).

Donderdag 20 oktober hadden we en combinatietour geboekt. 's Morgens gingen we op een grote catamaran naar Green Island. Dit is een klein, prachtig, groen eiland in het Great Barrier Reef. Daar konden we snorkelen en hebben we veel kleine en een aantal grote vissen gezien. Jullie snappen dat we niet het Reef hebben gezien zoals op internet, want dan zou je echt moeten duiken.
's Middags gingen we raften op de Tully River. Echt heel gaaf!

Vrijdag 21 oktober hadden we een activiteit voor de halve dag geboekt, namelijk de Skyrail (ook weer op aanraden van Marcel en Christine). We gingen met een trein omhoog door het regenwoud en met de Skyrail naar beneden, over het regenwoud. Echt zo mooi! Zo groen als het daar is, prachtig. Vanwege het wederom mooie weer konden we ver kijken, schitterend! Bij de Skyrail moet je denken aan een soort skilift. Deze gaat over de bergen heen naar beneden.

Zaterdag 22 oktober hadden we gepland om naar Wooroonooran National Park te gaan. We hebben een heel stuk gereden met een aantal stops voor mooie uitzichten, een heerlijke Italiaanse lunch en om te zwemmen. Er was alleen 1 probleempje; toen we werden opgehaald legde de gids uit dat de tour Italiaans was, omdat er allemaal Italianen mee gingen en dat de organisatie had gezegd dat wij daarmee akkoord gingen! Nou, mijn Italiaans is bar slecht. Vreemd dat ze 2 Nederlandse mensen, in Australië zomaar met een Italiaanse tour mee laten gaan... Dit zag de gids natuurlijk al aankomen, dus hij zou voor ons de meeste dingen samengevat herhalen in het Engels. Top!

Morgen verstrekken we uit Cairns en gaan we voor het eerst met de Greyhound bus. (De hop on/hop off bus die ons van cairns naar Sydney brengt en waar we dus kunnen in- en uitstappen waar we willen). Onze eerste bestemming zal zijn; Mission Beach.

Jullie horen weer van ons!
Groetjes Koos en Nicole

• 23 Oktober 2016 - 23:28

Michaëla :

Ziet er mooi uit zeg. Geniet ervan!
    Groetjes

• 28 Oktober 2016 - 08:27

Norma:

Hoi vakantiegangers, wat mooi ziet het eruit!! Veel plezier !!
    xxx Norma

• 28 Oktober 2016 - 12:58

Tante Ak:

dat ziet er allemaal prachtig uit!
    Genieten en heel veel reisplezier