De eerste week - Reisverslag uit Cairns, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Cairns, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Koos

15 Oktober 2016 | Australië, Cairns

Hallo allemaal!

Onze eerste week zit erop! De eerste week hebben we lekker rustig aan gedaan bij Marcel en Christine. We hebben onder andere nog wat verdere reisplannen gemaakt. Zo hebben we besloten om in Nieuw Zeeland een camper te gaan huren. Zo kunnen we gaan en staan waar we willen. Ook hebben we nog een aantal plaatsen opgezocht waar we sowieso heen willen.

Het weer deze eerste week was helaas niet zo mooi. Donderdag was de eerste dag zonder regen. Het was heerlijk zonnig, maar wel slechts een graad of 15/16.

Vrijdag zijn we naar Melbourne gegaan waar we Sonja en Paul (nicht en neef) hebben gezien. We hebben gezellig samen geluncht. Daarna zijn we naar de Eurika Tower geweest. Dit is het hoogste gebouw in Melbourne en je kunt daar op de 88e verdieping prachtig uitkijken over de stad. Echt schitterend. We zijn helemaal in de rondte gelopen, dus we hebben denk ik alles gezien. (het F1 circuit, het cricket stadion, de tennisvelden van de Australian Open waar we in januari heen gaan, het station en nog veel meer bezienswaardigheden)
's Avonds zijn we naar een casino geweest. Een hele belevenis, zeker als je er nog nooit bent geweest (Nicole). Dit casino was echt gigantisch! Er was ook een hal met allemaal verschillende eettentjes, waar we lekker hebben gegeten. Melanie, Paul, Sonja en wij zijn daarna naar een soort pub gegaan in hetzelfde gebouw. We hebben daar erg gezellig gezeten.

Vandaag, zaterdag 15 oktober, vlogen we door naar Cairns, waar ons backpack-avontuur echt zal gaan beginnen! Het weer daar zal beter zijn dan in Shepparton en Melbourne, namelijk een graad of 29/30 als we de weerberichten mogen geloven. De eerste 3 nachten slapen we in een hostel op een kamer voor 6, dus we zijn benieuwd!

Eenmaal veilig aangekomen blijkt er van dat mooie weer niet veel waar. Het regent er! De hele lucht is alleen maar grijs en grauw. Echt onwijs jammer! de temperatuur is wel lekker gelukkig. We hebben wel de tijd gehad wat dingen goed te plannen, dus dat is erg fijn.

Jullie horen snel weer van ons, hopelijk over onze mooie tripjes en uitstapjes!
Groetjes Koos en Nicole

• 15 Oktober 2016 - 15:40

Joke Beers-Blom:

Hoihoi,

Ben zeer jaloers, na acht keer wil ik zo weer heen, wij zijn vooral verslaafd geraakt aan de outback :-) Maar ff een tip als je in de buurt van Cairns bent, ga naar Port Douglas maar probeer ook de trip door Daintree te maken, dat is zo verschrikkelijk mooi! Wij hebben het met een 4wd in de regen gedaan maar desondanks fantastisch, wel glibberig! En Townsville is ook prachtig, daar is een heel gaaf dierenpark en niet te vergeten Mission Beach, echt een paradijs!
    Veel plezier in the lucky country!

Groetjes, Joke

• 15 Oktober 2016 - 16:07

Marijke:

Klinkt erg goed ondanks de regen! heel veel plezier!