De achtste week - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De achtste week - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De achtste week

Blijf op de hoogte en volg Koos

03 December 2016 | Australië, Byron Bay

Hier het verslag van onze 8e week. We blijven zeggen dat de tijd zo snel gaat!

Zondag 27 november hebben we lekker rustig aan gedaan. Erg lekker na 3 dagen weg te zijn geweest. We zijn nog even naar het centrum gelopen en dat is eigenlijk het enige.

Maandag 28 november zijn we doorgereisd naar Byron Bay. We hebben hierover goede, leuke berichten gehoord, dus we zijn benieuwd. We zitten de eerste 4 nachten in een vakantiepark buiten het centrum. De hostels zaten namelijk allemaal vol. Het is hier schoolvakantie, dus erg druk. Daarna hebben we wel nog 3 nachten in een hostel geboekt.
Het is heerlijk rustig op het vakantiepark, waarbij we uitkijken op een meertje. Helaas is het een half uur lopen naar het centrum en gaat de bus maar 1X per uur/1,5 uur. Het idee was daarom om fietsen te huren, maar dit werd een best dure grap. We moeten het dus maar met de bus en de benenwagen doen. Ook de supermarkt is ongeveer 20 minuten lopen.
Het weer is overdag nog steeds heerlijk. We hebben ‘s avonds wel regen en onweer gehad.

Dinsdag 29 november hebben we de bus gepakt naar het centrum. We hebben even rondgelopen en gekeken waar we eventueel konden surfen en spullen hiervoor konden huren. De golven waren best oke.

Woensdag 30 november hebben we ook weer vrij weinig gedaan. We zijn naar de supermarkt gelopen en hebben bij het zwembad gezeten. Lekker even op vakantie tijdens onze vakantie, haha. Ook ‘s avonds hebben we weer regen en onweer gehad.

Donderdag 1 december hebben we gesurft! Toen we de winkel binnen liepen waar we onze spullen wilden huren, zagen we meteen een bekend gezicht; onze surfleraar die ons in Frankrijk heeft leren surfen! Hoe bizar, en wat is de wereld dan toch ineens klein...
Tijdens het surfen merkten dat de golven steeds hoger werden, dus dat was goed! Totdat het helemaal dicht trok met donkere wolken. Er is geen regen uitgekomen, maar de golven werden wel stukken slechter, helaas. Toch hebben we nog ongeveer anderhalf uur kunnen surfen.
Eind van de middag, toen we gelukkig net thuis waren, begon het weer te regenen en onweren.

Vrijdag 2 december zijn we naar ons andere hostel in Byron Bay verhuisd. Gedurende de dag hebben we weinig gedaan. We hebben een stukje gelopen en boodschappen gedaan. Aan het eind van de middag trok het weer helemaal dicht met wolken, dus het was ook niet zo aantrekkelijk meer om aan het zwembad of strand te liggen.

Zaterdag 3 december hebben we lighthouse walk gedaan. We kunnen in dit hostel gratis fietsen huren, dus dat is erg handig. We zijn zo ver mogelijk op de fiets gegaan en vervolgens hebben we de wandeling gemaakt. Het is een rondje dat je loopt langs de vuurtoren (lighthouse). Het eerste deel naar de vuurtoren was het langste en zwaardere deel. Veel steile stukken omhoog lopen en alles in de volle zon. Maar het uitzicht was geweldig! En het was ook een mooie route. De terugweg was wat korter en ook beter te belopen. Meer trappen, minder steile hellingen naar beneden. Ook liepen we door het bos, waardoor we in de schaduw liepen. Een hele leuke route! Gelukkig net voor de storm weer terug (zoals de receptionist het zei). Het trok weer helemaal dicht met donkere wolken en op het moment regent en onweert het. Straks gaan we gezellig barbecueën met het hostel en daarna nog uit. Helaas zullen daar ook weer veel ‘schoolies’ zijn. Lekker druk dus! Het is niet anders.

Zijn jullie al zenuwachtig voor Sinterklaas? Hier is alles in de kerststemming; kerstreclames op tv, christmas sales in de winkels en we hebben hier en daar al kerstbomen gezien op pleinen.

We hebben wel onze reis tot nu toe al helemaal vaststaan en we komen best goed uit. Hierna gaan we een week naar Coffs Harbor, vervolgens een week naar Port Macquirie en daarna nog 2 weken in Sydney. Daarna stond alles al vast; 2 januari naar Nieuw Zeeland voor 15 dagen, daarna naar Melbourne (en de Australian Open) en vervolgens nog even naar Marcel en Christine.
We hebben het gevoel dat we al bijna aan het einde zijn van onze reis, maar we zijn ongeveer op de helft, heel raar. Juist misschien wel omdat we alles al hebben geregeld en vastgezet.

We hebben gehoord dat het in Nederland lekker regenachtig en koud is. Wij genieten na deze berichten nog even extra van onze heerlijke weer. Om jullie even jaloers te maken; wij hebben gelukkig geen dilemma's over wanten en mutsen, maar over welke bikini/zwembroek we vandaag weer eens aandoen :)

Liefs weer van ons!
Koos en Nicole

• 05 December 2016 - 12:33

Paula:

Wat maken jullie een geweldige reis....en inderdaad de tijd vliegt, dus geniet er heel erg van.