De twaalfde week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De twaalfde week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De twaalfde week

Blijf op de hoogte en volg Koos

31 December 2016 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

We hopen dat jullie allemaal een hele gezellige kerst hebben gehad. Onze is iets anders verlopen dan gepland, maar we hebben er even goed van genoten!

Zaterdag 24 december zouden we kerstavond vieren door gezellig in het park te gaan zitten en te genieten van ons gehaalde kaasplankje. Helaas regende het ‘s avonds en zijn we dus binnen gebleven.

Zondag 25 december; kerst! Strak blauwe lucht en heerlijk warm. Gelukkig stond er een verkoelend windje. We hebben heerlijk in het park gezeten. ‘s Avonds hadden we gereserveerd bij een restaurant in het dichtstbijzijnde winkelcentrum. Daar aangekomen was het al moeilijk om een ingang te vinden die open was. Uiteindelijk was het denken we de bedoeling om via de brand deur in de parkeergarage binnen te komen. Eenmaal op de juiste verdieping kwamen we erachter dat alles, behalve de bioscoop, dicht was. Dus ook ons restaurant! Fijn dat ze onze reservering niet even hebben afgezegd. Uiteindelijk hebben we kaartjes voor de film gekocht (Why him? Eigenlijk pas vanaf morgen in de bioscoop) en hebben we heerlijk gegeten in het restaurantje bij de bioscoop. Het was even improviseren, maar we hebben uiteindelijk erg genoten.

Maandag 26 december is in Nederland tweede kerstdag. Hier kennen ze dat niet en is het ‘boxing day’. Op deze dag, hadden we gelezen in de capitool gids, hebben onder andere 2 grote warenhuizen enorme uitverkoop. Vanuit de bus naar de stad zagen we al dat de hoofdstraat was afgesloten. Eenmaal uit de bus zagen we al meteen waarom; overal mensen. Het leek wel een mierenhoop. Bijna alle winkels hadden grote uitverkoop. We zijn de warenhuizen en andere winkels even in geweest en bijna net zo hard weer gillend uitgerend. Ohnee, geslenterd, want de meute ging niet sneller. Mensen worden helemaal gek als het om uitverkoop gaat. En als ze alles nou gratis weg gaven... Bij de winkel van de Gucci en bij die van Louis Vitton stonden er zelfs buiten rijen om de winkel überhaupt in te gaan. We gokken op een mannetje of 200 per rij. Ja, na een uur of 2 in de rij te hebben gestaan, durf je natuurlijk niet meer met lege handen naar buiten te komen. Leuk om een keer gezien en meegemaakt te hebben!

Dinsdag 27 december zijn we lekker naar het zwembad geweest. Het was weer een mooie, warme dag. Lekker een aantal baantjes gezwommen. Het zwembad is naast het park naast de campus. We moeten ook altijd door dat park lopen om naar het dichtstbijzijnde winkelcentrum te gaan, dus we hadden het zwembad al een aantal keren gezien. Lekker verkoelend!

Woensdag 28 december hadden we een trip geboekt naar de Blue Mountains. We gingen met een busje eerst naar een deel waar je ook kon kamperen om wilde kangaroes te spotten. Helaas niet een gezien. Vervolgens reden we door naar een heel ander deel en konden we ook zien waarom het de Blue Mountains genoemd word; vanwege de blauwe gloed die over de eucalyptus bomen komt als de zon erop schijnt. Dit komt door het vocht dat in de bladeren zit. Mooi gezicht! Vervolgens hebben we door dat gebied een bergwandeling van 1,5 uur gemaakt. Redelijk zwaar, maar wel prachtig! Sommigen van ons hebben een bruine slang gezien. Deze is zeer dodelijk, maar toen wij kwamen was de slang alweer weg gekropen. Ook hebben we het hol van de meest dodelijke spin in Australië gezien. Als je een foto van dichtbij met flits maakte, kon je de spin een beetje zien zitten. Van de prachtige waterval, zoals was aangegeven op het bord waar de wandelingen stonden, was niet veel meer over. Het was slechts een kleine waterval. Evengoed mooi!
Vervolgens zijn we doorgereden naar nog een ander deel. Ook eentje met een waterval, waar we mochten zwemmen. Het was echter berg water en dus mega koud. De route was wel weer erg bergachtig, met veel rotsen. Geen route voor dummies! Nicole had regelmatig even een helpend handje nodig. Als laatste gingen we nog naar een uitkijkpunt waar we de ‘three sisters' hebben gezien. Dit zijn 3 rotsen bij elkaar. De gids had al gezegd dat het onwijs toeristisch was en heel druk zou zijn. Dat was ook zo. Vooral, hoe kan het ook anders, Japanners. Al met al was het weer een hele leuke dag, veel gezien en sportieve wandelingen gemaakt. Erg leuk!

Donderdag 29 december was het een hele warme dag. De gids van gister had dit al voorspeld, maar het was ‘s morgens erg bewolkt. Wij dachten dus, achter glas gezien, dat het wel mee zou vallen. Dat hadden we goed mis! In de zon is het denk ik wel rond de 40ºC. We zijn even naar de zwarte markt geweest en in het winkelcentrum. Verder hebben we weinig gedaan. ‘s Avonds nog wel even de tassen gepakt, want morgen verhuizen we van hotel.

Vrijdag 30 december zijn we naar een ander hotel verhuisd. We zijn eerst nog even wezen zwemmen in het zwembad om te tijd te overbruggen. Dit andere hotel hadden we vanuit Nederland al geboekt voor oud&nieuw. Heerlijk iets luxer dan de hostels die we hebben gehad. Ook hebben we alvast even gekeken hoe we moeten lopen naar de boot waar vanaf we morgen het vuurwerk gaan bekijken. Overal staan al hekken, tenten, dixies en water punten. Er zijn ook zoveel festivals waar je heen kan! ‘s Avonds op het nieuws zagen we al dat mensen een plekje hadden veroverd en daar dus gewoon bleven slapen.

Zaterdag 31 december: het is nu nog ochtend en vanavond gaan we vanaf een boot het vuurwerk bekijken. De boot gaat tussen de Harbour Bridge en het Oprah House liggen. We uploaden het verslag vandaag dus wat eerder en in het volgende verslag zullen jullie lezen hoe we dit hebben ervaren. Waarschijnlijk gaat het heel spectaculair worden! We hopen alleen dat se voorspelde regen achterwege blijft.

We willen jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling wensen en wensen jullie een goed en vooral gezond 2017!
Ons volgende verslag zal vanuit Nieuw Zeeland zijn, waar we 2 januari heen vliegen.
Liefs Koos en Nicole

• 31 December 2016 - 09:50

Lilian Helder:

Hoi Nicole en Koos,
    Wat een geweldige reis en ik ben blij dat jullie de gevaren van de bruine slang en spin weer overleefd hebben.
    Jullie ook alvast een prachtige oudejaarsavond en maak van 2017 ook een geweldig jaar.
    Veel plezier en groetjes.
    Lilian Helder

• 31 December 2016 - 15:26

Oma:

Lieve Nicole en Koos.
    Wij hopen van harte dat jullie een onvergetelijke jaarwisseling hebben
    gehad. Hier moet het feest nog beginnen. Wij zijn zoals de laatste jaren
    met ons tweetjes.We maken het wel gezellig met elkaar. Straks gaan we eerst
    oliebollen eten bij buren. Alleen koud want dat doen ze buiten.
    Wij wensen jullie een heel mooi en gezond 2017 ! Vanuit een
    mistig nederland wensen wij jullie een goede reis naar Nw.Zeelend
    en kijken uit naar jullie volgend verslag. WARME GROETEN VAN OPA EN OMA.