De negende week - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De negende week - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De negende week

Blijf op de hoogte en volg Koos

10 December 2016 | Australië, Port Macquarie

Lieve allemaal,
De negende week alweer!

Zondag 4 december zouden we ‘s middags een seakayak tour doen waarbij we dolfijnen en schildpadden zouden zien. Helaas was deze tour afgezegd, echt onwijs jammer. Verplaatsen kon niet meer, want morgen vertrekken we naar Coffs Harbour. We hebben daarom maar de hele middag aan het strand gelegen en Koos heeft nog even kunnen surfen (voor Nicole was het water te koud zonder wetsuit). We kunnen bij het hostel gratis fietsen en surfboards gebruiken, dus dat is heel handig.

Maandag 5 december hebben we ‘s morgens nog een rondje gelopen om de tijd te doodden, we moesten tenslotte al op tijd de kamer uit. Begin van de middag zijn we naar Coffs Harbour gereisd. Bij aankomst regende het en dat is ‘s avonds erger geworden; keiharde regen, donder, flitsen en harde wind. Niet echt een lekkere aankomst dus!

Dinsdag 6 december regende het ‘s morgens nog steeds. We wilden toch wat ondernemen, dus we hadden bedacht naar het centrum te gaan, naar het shopping centre. Waar het hotel staat, is het niet zo bijzonder. Een klein winkelcentrum met niet zo hele boeiende winkels.
Toen we uit de bus gestapt waren, bij een shopping centre (of wat daarvoor door kon; een paar winkeltjes naast elkaar) kwamen we erachter dat dit toch niet helemaal de stop was waar we eruit hadden gemoeten. We waren nu dicht bij de haven, dus zijn we daar maar een beetje rondgelopen. Het strand was ook bij de haven, maar vanwege het slechte weer (het was inmiddels wel droog, maar nog steeds helemaal grijs) was het er niet echt druk. Uiteindelijk hebben we wel lekker ergens geluncht. Daarna begon het keihard te regenen, donderen en nagelen. We waren dus niet echt droog thuis, want we moeten nog 5/10 minuutjes vanaf de bushalte lopen. Gelukkig konden we erom lachen.

Woensdag 7 december was het weer niet echt beter. Een goede dag om nogmaals op zoek te gaan naar het juiste shopping centre. Dit keer was het wel gelukt! Een groot shopping centre waar we hebben rondgelopen. Ook vandaag weer niet droog thuis!

Donderdag 8 december was het in ieder geval droog! We zijn opnieuw richting de haven gegaan, omdat Koos had opgemerkt dat daar ook nog 2 (schier)eilandjes zaten. Misschien leuk om naartoe te lopen. Helaas was het toegangspad van het ene eiland afgesloten. Het tweede schiereiland was wel bereikbaar. Deze was kleiner en rotsachtiger. Gelukkig wilde Koos netjes de verharde paadjes volgen, not. Uiteindelijk was het een leuke wandeling en hebben we een wederom zeer grijs bewolkte dag benut.

Vrijdag 9 december; zon! Eindelijk weer zon! Wat onwijs heerlijk. Op internet hadden we gelezen over een Botanic Garden, dus daar zijn we naartoe gelopen. Een mooie tuin met allemaal verschillende planten en bomen. Ook daar nog even lekker geluncht.
Daarna hebben we bij het zwembad gelegen in het zonnetje, heerlijk!

Zaterdag 10 december zijn we verder gereisd naar Port Macquarie. ‘s Morgens hebben we nog lekker even ergens ontbeten. Ook om de tijd te doodden, want we moesten 10 uur uitchecken en de bus vertrok pas half 4 (kwart over 4 uiteindelijk, lekker zo'n vertraging).

Jullie horen weer van ons!
Liefs Koos en Nicole