De zevende week - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De zevende week - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De zevende week

Blijf op de hoogte en volg Koos

26 November 2016 | Australië, Surfers Paradise

De zevende week alweer!

Zondag 20 november hebben we niet heel veel gedaan. We zijn ‘s morgens op aanraden van Liane (vriendin van Nicole die eerder dit jaar naar Brisbane is geweest) naar een tentje in South Bank geweest om te ontbijten. We moesten de pancakes daar proberen had ze gezegd. Heerlijk waren ze! Wederom een goede tip van je Liane, dank! ‘s Middags zijn we nog even door de stad gelopen en verder hebben we vrij weinig gedaan.

Maandag 21 november werden we al om 4:15 uur opgehaald voor de hete luchtballon! (’ballooning’ zoals ze het hier noemen. Ze hebben er een werkwoord van gemaakt). Het was ruim een half uur rijden en we zagen de ballonnen al vanaf een afstand. Eentje was zelfs al in de lucht. Wii zaten met 16 in een mandje. Deze rechthoekige mand is opgedeeld in 4 vlakken, waar 6 mensen kunnen staan (bij ons stonden er gelukkig maar 4. 6 was wel wat veel geweest) en in Het midden was nog een vak voor de bestuurder van de ballon. Hij bediende ook de gastanks en de vlammen die de ballon ingingen. Wij gingen als laatste ballon de lucht in, dus we konden al een beetje zien hoe het bij de andere ging. Echt een onwijs leuke ervaring! We zijn tot net onder de 6.000 de hoogte geweest (om een indicatie te geven, onze skydive was op 14.000 ft, dus 6.000 ft in zo'n ballon was best heel gaaf).
Na onze ballonvaart werden we naar de wijngaard gebracht waar we van een champagne ontbijt hebben genoten. Een heerlijk stille en groene omgeving. Schitterend!
‘s Middags zijn we nog even naar South Bank gelopen, naar dat openbare zwembad waar we nog even lekker gelegen en gezwommen hebben.

Dinsdag 22 november zijn we doorgereisd naar Surfers Paradise. We zijn meteen even verder gelopen naar het strand, waar vlakbij ook een winkelcentrum is. Het is hier echt onwijs druk, omdat er heel veel ‘schoolies’ zijn. Zoals we hebben begrepen, en ik hoop dat we het nu goed zeggen, zijn dit de leerlingen die eindexamen hebben gedaan van wat bij ons het voortgezet onderwijs is. We zitten in een wat kleiner, wat knusser hostel dan ons grote hostel in Brisbane. Dit is ook wel weer even lekker. ‘s Avonds zijn we nog even de stad ingegaan naar een club vanuit ons hostel.

Woensdag 23 november wilden we gaan surfen. Koos had gister al gezien waar er surfboarden te huur zijn aan het strand. Aangekomen bij het strand bleek deze gesloten te zijn! Er waren ook wel erge hoge golven en waarschijnlijk was het strand daardoor gesloten. Er ontstaat dan ook meer stroming wat erg gevaarlijk kan zijn, ook voor goed getrainde volwassen kerels. Op het strand moet je altijd tussen de geel/rode vlaggen zwemmen. Dat is namelijk een afgezet zwemgebied door de lifeguarts. Uiteindelijk hebben wij de bus genomen naar een shopping centre, waar we gister een folder over hadden gelezen. Echt een heel groot centrum! Niet veel gekocht, wel lekker rondgelopen.

Donderdag 24 november zijn we naar Warner Bross Movieworld geweest. We hebben gister een kaart gekocht voor 3 parken; Movieworld, een waterpark en Seaworld. Met deze kaart kunnen we 7 dagen lang naar deze 3 parken.
We hebben erg genoten in Movieworld. Er zijn achtbanen en andere attracties en we hebben een show gezien. Zo'n dag is ook zo weer om...

Vrijdag 25 november zijn we naar het waterpark Wet ‘n Wild geweest. Ook weer genoten! Helaas was het wel een wat bewolkte dag met wind, waardoor het wel regelmatig wat fris was. Ook waren er een aantal scholen in het park. Hier door was het super druk. Aan het einde van de dag, toen zij weg waren zagen we pas hoe rustig het eigenlijk was. We hebben toen snel nog een aantal glijbanen gedaan, omdat we zo door konden lopen bij de meeste. Wederom erg genoten!

Zaterdag 26 november zijn we naar Seaworld geweest. Ook hier weer veel gezien; en zeeleeuwen show, en dolfijnen show, pinguïns, haaien, roggen, ijsberen. We hebben ook vandaag weer genoten! Er is straks een bbq en kroegen tocht vanuit het hostel. Na al deze volle dagen, hebben we voor morgen nog lekker niks gepland.

Jullie horen weer van ons!
Liefs,
Koos en Nicole

• 27 November 2016 - 15:09

#Oma:

Hoi Kaas en Nicole,

Ik heb jullie verslag gelezen en vond het erg leuk!
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

Het is me eindelijk gelukt om een verslag te lezen.

Nog heel veel plezier en geluk op jullie vakantie.

Liefs,

Oma.

• 27 November 2016 - 15:11

Opa:

Ook van mij natuurlijk!!!

• 29 November 2016 - 04:13

Ank En Ko:

Hoi, hoi,
    Wat een leuke verhalen, wat beleven jullie veel.
    Ik schrijf dit op het vliegveld van Doha, wij vertrekken na 5 weken Z-A weer naar huis.
    Jullie hebben nog even. Geniet ervan samen.
    Liefs van ons.

• 01 December 2016 - 14:25

Fam. D. Thoma:

Lieve Nicole en Koos
    Ik was blij verrast jou stem te horen Nicole! Erg lief van jullie
    om aan ons te denken. Wij zijn dinsdag vanaf 8 uur tot s' avonds
    9 uur in het VU geweest. Het is aan een kant fijn dat er niets
    gevonden is maar anderzijds is zijn probleem niet opgelost.
    Volgende week is er weer een afspraak met de cardioloog.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje. Bij jullie ook heb ik begrepen.
    Fijn dat jullie zo genieten. Hier zijn we druk met bladeren harken
    en vegen. het heeft een paar keer gevroren en nu vallen ze
    volop. Lekker bezig buiten. Jullie derde kaart is inmiddels ook
    aangekomen. Tot zover ons verhaal. Jullie nog heel veel plezier!
    Liefs van Oma ook namens Opa.