De vijftiende week - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu De vijftiende week - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Koos Nicole - WaarBenJij.nu

De vijftiende week

Blijf op de hoogte en volg Koos

22 Januari 2017 | Australië, Shepparton

Lieve allemaal,
De tijd gaat hard, onze reis zit er al bijna weer op! Hier het verslag van de 15e week.

Zondag 15 januari zijn we van Te Anau naar Arrowtown gereden. Dit is een klein plaatsje vlak bij Queenstown. Onderweg zijn we daar nog wel even gestopt om de stad in te gaan. Het was lekker zonnig weer vandaag, dus daar hebben we ‘s middags op de camping lekker gebruik van gemaakt. We hebben lekker in het zonnetje gezeten.

Maandag 16 januari hebben we de camper helemaal schoongemaakt, opgeruimd en de tassen ingepakt. Morgen vliegen we namelijk alweer terug naar Melbourne (Australië). Morgenochtend hebben we geen tijd meer om dit allemaal nog te doen. Best even een karwei, maar het zou zonde zijn als we (een deel van) de borg niet terug zouden krijgen. Het weer was weer ietsje minder meer bewolking en af en toe een harde windhoos met wat druppels.

Dinsdag 17 januari zouden we gaan swingen. In Queenstown hebben ze de hoogste swing ter wereld en wij zouden samen een tandem swing gaan doen. Toen we helemaal ingecheckt waren om er heen te rijden, werd er medegedeeld dat het misschien iets zou vertragen, omdat de wind ineens harder begon te waaien. We vroegen of we dan wel op tijd terug waren, want we moesten de camper voor 4 uur inleveren. Ze zei dat dat sowieso nooit was gelukt, omdat de hele trip 4 uur duurt! Dit hadden wij niet begrepen! Helaas hebben we de swing dus moeten afzeggen, waar we enorm van baalden.
Toen we vervolgens ergens lekker hadden geluncht en de camper hadden ingeleverd, begon het lange wachten op het vliegveld. We hebben lekker in een cafeetje gezeten (de enige die er was op het grote Queenstown Airport) en naar de tennis Australian Open gekeken. Toen we konden inchecken werd er gezegd dat we 10 minuutjes vertraging hadden. Ach, dat is niet zo erg. Toen we eenmaal aan boord zaten en het taxiën begon, vonden we dat het wel erg lang duurde. Van de ene kant van de landingsbaan naar de andere kant en weer terug. Uiteindelijk ging en we terug naar de gate vanwege de harde wind. Ze hadden hierdoor andere onderdelen nodig, waar we even op moesten wachten.
Na een half uur, jullie raden het misschien al, werd er gezegd dat we vandaag niet meer gingen vliegen en dat we moesten uitstappen en onze koffers van de bagageband moesten ophalen. Vervolgens moesten we weer in de rij bij de incheckbalie, waar we te horen kregen in welk hotel we mochten overnachten. We zouden de volgende ochtend om 10 uur pas vliegen! Een vertraging van ruim 13 uur.
Ruim de helft van onze vlucht kreeg een overnachting in het Hilton. Wij helaas niet. Wij kregen een overnachting in het Rydges Hotel. We hadden een kamer waar je u tegen zegt! Een grote ‘woonkamer’ inclusief eettafel, bank, kast. Een badkamer die bijna 2X zo groot is als die we thuis hebben en een mega slaapkamer. Ohja en we hadden ook nog uitzicht op Lake Wakatipu. Het was bijna jammer dat we er alleen kwamen om te slapen, haha.
Woensdag 18 januari ging de vlucht gelukkig wel door. Helaas waren we wel bijna deze hele dag kwijt, want we kwamen pas rond 3 uur aan in ons hostel. We hebben nog even tennis gekeken en vervolgens lekker gegeten in de pub onder ons hostel. De begane grond is een pub en de eerste en tweede verdieping zijn hostel kamers. We horen op de kamer overigens helemaal niets van de pub, al is de rest onwijs gehorig.

Donderdag 19 januari gingen we naar de Australian Open. We hadden kaarten om het park op te mogen. Dat wil zeggen dat we overal mochten komen, behalve in de 2 grootste arena's (Rod Leaver Arena en de Margret Court). We hadden wel toegang tot de Hisense Arena, 3 showcourt banen en 22 andere banen. Hier waren niet overal wedstrijden op, sommige banen waren trainingsbanen. We hebben onder andere Kiki Bertens zien dubbelen, Dustin Brown zien dubbelen, een klein stukje Geal Monfils zien enkelen en daarna nog een Australische zien enkelen. Het publiek ging natuurlijk helemaal los toen. Heel leuk om allemaal gezien en meegemaakt te hebben. We hebben heel erg genoten! Het weer was ook best goed vandaag, lekker zonnig. Af en toe een fris windje, maar daar hadden we een vest voor. Weer een onwijs geslaagde dag!

Vrijdag 20 januari wilden we naar het centrum van Melbourne. Lekker even winkelen en rondlopen. Helaas ging de dag niet geheel volgens planning; zoals jullie misschien op het nieuws gehoord hebben was er een idioot die voetgangers aanreed. Wij hebben er weinig van meegekregen. We kwamen een winkel uit en hoorden wel veel sirenes dichtbij komen en stoppen, ook mochten mensen een andere winkel niet in. Deze winkel had 2 ingangen, aan beide kanten van het gebouw één. Voor de andere ingang was het incident dus gebeurd, zagen we toen we een straat verder liepen. We zagen heel veel neergescheten politieauto's en dachten toen al dat er iets goed fout was. Dat bleek dus ook. De weg werd afgezet en ze gingen steeds meer afzetten. We werden een winkel uitgestuurd, omdat ze ook dat deel gingen afzetten.
Tijdens onze eerdere ontmoeting met Sonja (nicht van Nicole)had ze verteld dat ze gesolliciteerd had bij de Starbucks. Later hoorden we dat ze ook was aangenomen. Ze woont in Melbourne, omdat ze daar ook studeerde. We gingen dus op zoek naar een Starbucks om te kijken of dat toevallig de Starbucks was waar ze werkte (hoe klein is die kans met veel filialen in zo'n grote stad) en of ze dan ook nog toevallig aan het werk was (wij hadden geen idee hoeveel uur ze daar per week werkte). Was ze bij degene aan het werk waar we als eerste heen liepen! Wat toevallig en wat onwijs leuk om haar toch nog even gezien te hebben.
Terug in het hostel hebben we meteen het nieuws aangezet en hoorden en zagen we pas wat er echt gebeurt was. Best heftig! De man had ‘s morgens z'n broer neergestoken, vervolgens een auto gejat, hiermee op een kruispunt in Melbourne donuts gedraaid om vervolgens over de stoep mensen omver te rijden. Hij heeft een drugs-verleden en was een bekende van de politie. Er waren 4 doden, onder andere een kind. Wat een idioot. Achteraf misschien maar goed dat we er in de stad zelf weinig van meegekregen hebben. Hier wil natuurlijk niemand deel van uitmaken.

Zaterdag 21 januari zijn we met de trein naar Shepparton gereisd. Lekker nog even wat dagen bij familie, hopelijk met lekker weer zodat we nog even kunnen zwemmen. Nog even opladen voor de vrieskou in Nederland!

De foto's van het vorige verslag zijn inmiddels geüpload.
Liefs Koos en Nicole

• 22 Januari 2017 - 11:51

Paula:

Lieve Nicole en Koos,
    Wat een paar heftige dagen hebben jullie meegemaakt, in twee verschillende landen nog wel.
    Nu nog even nagenieten bij Marcel en Christine.... geef ze een dikke kus van ons...

• 22 Januari 2017 - 13:38

Pap En Mam:

Hee lieverds,

Wat een heftige dingen gebeurd! Net even lekker gekletst over de telefoon bij Marcel en Christine met jullie allemaal, super leuk! En inderdaad, het zit er bijna op! Nog niet aan denken hoor! Deze week nog leuke dingen doen met Marcel en Christine, geniet van het heerlijke weer en het zwembad!

Liefs van ons

• 22 Januari 2017 - 14:43

Opa En Oma:

lieve vacantiegangers

Nog even en jullie 4 maanden zitten erop. Wat hebben jullie allemaal in de
    afgelopen tijd veel gezien en gedaan. Heel veel spannende dingen beleefd.
    Jammer dat het afscheid van Nw.Zeeland zo vervelend is verlopen.
    Jullie zijn inmiddels weer in Australie en we hopen dat jullie daar nog mooie
    dagen zult hebben bij Christien en Marcel. Dat zal wel lukken denk ik en
    doe ze vooral de hartelijke groeten van ons. Nog fijne dagen en een
    voorspoedige thuisreis en tot gauw.
    Liefs van opa en oma.

• 23 Januari 2017 - 11:49

Ome Kees:

jammer natuurlijk dat het er bijna op zit maar wat kunnen jullie terugkijken op een geweldige reis waarin jullie van alles en nog wat beleefd hebben,gelukkig vooral leuke dingen! Nicole en Koos, Ik wens jullie nog een paar fijne dagen toe bij Marcel en Christine,doe ze de groeten van mij.

liefs, ome Kees

• 23 Januari 2017 - 12:30

Ko En Ank:

Hoi, hoi, Wat weer een verhaal zeg, jullie maken wel wat mee, bijna weer naar huis maar eerst nog even genieten bij Marcel en Christine, even alles laten bezinken, veel plezier en doe iedereen de groeten daar.
    Liefs van ons. x

• 26 Januari 2017 - 12:02

Norma:

Hoi ik was er al bang van dat jullie net in Melbourne waren. Gelukkig met jullie niets gebeurt.